Bieżące informacje

Zweryfikuj czy na pewno rozmawiałeś z pracownikiem banku

Data publikacji 27.09.2022

Łącznie kilkadziesiąt tysięcy złotych stracił 29-latek, który zainstalował na swoim telefonie aplikację umożliwiającą oszustom dostęp do jego rachunku bankowego. Mężczyzna uwierzył, że rozmawia z pracownikami banku i skrupulatnie wykonywał ich polecenia. Kolejny raz ostrzegamy! Nie klikaj w nieznane linki i nie daj się oszukać!

Co pewien czas wrocławscy policjanci informowani są o przypadkach oszustw metodą „na pracownika banku”. Zgłoszenia pochodzą najczęściej od samych poszkodowanych. Tak jak to miało miejsce również w tym przypadku.

Na telefon pokrzywdzonego 29-latka zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika infolinii bankowej. W trakcie rozmowy nakłonił mężczyznę do zainstalowania w jego telefonie aplikacji, dzięki której przestępcy uzyskali dostęp do jego bankowości elektronicznej. W efekcie w ręce oszustów wpadło kilkadziesiąt tysięcy złotych, podchodzących z jego rachunku bankowego.

Opisane historia niestety może przydarzyć się każdemu z nas, dlatego przypominamy aby przy następnej wiadomości, którą otrzymamy w formie smsa, maila czy za pośrednictwem połączenia telefonicznego, zweryfikować czy jej nadawca nie jest oszustem. Nie klikajmy w linki przesłane przez nieznane osoby, ponieważ mogą stać za nimi przestępcy. 

Przestępcy bardzo umiejętnie potrafią spreparować strony internetowe, które łudząco przypominają prawdziwe witryny banków, serwisów sprzedażowych, czy mediów społecznościowych. 

Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości lub podejrzenia, warto skontaktować się z daną instytucją, czy firmą i zweryfikować prawdziwość otrzymanych wcześniej wiadomości. 

Będąc ostrożnym możemy uchronić siebie i najbliższych przed utratą pieniędzy oraz sporą dozą niepotrzebnych nerwów.

Zespół Komunikacji Społecznej
Koemndy Miejskiej Policji we Wrocławiu

Powrót na górę strony